sobota, 20 kwietnia 2013

Rozdział XXVIII

XXVIII
Vennis
  Tata właśnie kończył zabijać ostatniego demona. Gdy uciął mu głowę, opadła na podłogę i zaczęła się z niej sączyć trucizna. Z obrzydzeniem odskoczyłam od trupa i rozejrzałam się po salonie, a w zasadzie po tym, co z niego zostało.
  Wszystko było w zielonej truciźnie, przypominającej barwą sok limonkowy, meble były połamane, nie mówiąc o ścianach poplamionych w krwi demonów. Ogólne salon zrobił się nie do poznania, a ja po raz kolejny przeklęłam się w duchu, za tą sukienkę, która była w strzępach i ledwo się na mnie trzymała ( i zakrywała, co było dosyć krępujące). Zdążyłam zadzwonić do Janela ( jak się okazało, właśnie flirtował ze Sky i był strasznie wkurzony) żeby przyjechał. Bałam się, co powiedzą, jak mnie zobaczą w tym stanie. Że też Endless zmusiła mnie do założenia tej sukienki! W niej się gorzej walczy! Co ja bym dała za moje jeansy i bokserkę!
- Idź na górę- powiedział nagle tata z krzywym uśmieszkiem, w moim stylu.- Drugie drzwi po lewej. Rozgość się tam. Jest tam komoda i w drugiej półce są rzeczy Jade- wyszeptał imię mamy. Widać, sprawiało mu to ból.
  Wyglądał, jakby chciał się zapaść pod ziemię, więc pobiegłam po schodach na piętro, do tego pokoju. Pewnie to po nim odziedziczyłam tą chęć samotności, gdy jestem zdruzgotana. Wolałam wtedy być sama i wszystko przemyśleć. Nie chciałam, aby ktoś widział moje łzy, bo po co? Moje problemy, to moje problemy. Nikogo nie chcę w to mieszać.
  Weszłam do schludnie urządzonej sypialni, która pewnie była przygotowana dla mojej mamy i sięgnęłam po rzeczy, po czym wślizgnęłam się do chłodnej łazienki.
  Mniej więcej dziesięć minut później, stałam na schodach, ubrana w starte jeansy i szarą bokserkę z napisem ,, Zadarcie ze mną= ostry dyżur w szpitalu'' ( widać mama miała ten sam styl, co ja). Mokre włosy po prysznicu ,, spływały'' mi po ramionach, kręcąc się jak na zawołanie. Musiałam wyglądać jak dziewczyna z sąsiedztwa. 
  Usłyszałam ściszone głosy dochodzące z kuchni, jednak od razu wyczułam, że to Janel przyjechał. Mieliśmy taki szósty zmysł, że wiedzieliśmy z daleka czy jesteśmy w jednym budynku czy nie. Na luzie poszłam w kierunku kuchni i oparłam się o futrynę, komunikując: ,, gotowa do działania''.
  Janel nie przyjechał sam ( a jakżeby inaczej?). Sky w czarnej sukience za kolano, która podkreślała jej szczupłą figurę i nadawała jej włosom jeszcze jaśniejszy kolor, stała przy umywalce i patrzyła czujnie przez okno, podczas, gdy Janel gadał po cichu z tatą, który zdążył się  ogarnąć po walce. Obydwoje nawet nie zauważyli, że jestem, jednak Sky odwróciła wzrok od okna i uśmiechnęła się pocieszająco.
- Ciężki dzień?- spytała z troską.
  Nie mogłam zrobić nic innego, jak się uśmiechnąć. Naprawdę ją polubiłam. Nie wiedziałam dlaczego, ale dziewczyny z rodziny Monroe darzyłam dużą sympatią.
- A jakżeby inaczej- odparłam z krzywym uśmieszkiem- A u was coś się działo?- spojrzałam porozumiewawczo na Janela.
  Sky rzuciła mi spojrzenie typu ,, później pogadamy''. To musiało być coś super żenującego albo romantycznego. Albo jedno i drugie. Wzruszyłam ramionami i przysunęłam się do ,, moich mężczyzn''.
- O czym tak gadacie?- spytałam.
  Jan podniósł na mnie wzrok i pokręcił głową, wyraźnie zmartwiony.
- Coś się dzieje, Venn, coś złego. We wszystkich domach Nocnych Łowców i byłych, pojawiły się demony, takie jak te, które was napadły. Uderzyły z wielką falą uderzeniową. Raphael nam przekazał, a jego wampiry monitorują teren. Simon i Endless są z nimi.
- Jak to?- wytrzeszczyłam oczy- Z tymi włamaniami? Przecież nie atakują bezpośrednio, tylko się bawią i rzadko chodzą w tak zorganizowanych grupach. Poza tym, nie należymy do Clave, więc powinny dać nam spokój. Chyba, że...
- Nie chodzi o mnie- wtrącił tata, zapewne myśląc o tym samym, co ja- Nigdy nie miałem z nimi problemów. Tak jak wy, odłączyłem się od Clave. O co mogło im chodzić?
- Może chcą nas przechytrzyć- wtrąciła Sky z błyskiem w oczach.
  Tata spojrzał na nią zdziwiony, ale po chwili prawdopodobieństwo takiego pomysłu najwyraźniej do niego dotarło, bo pokiwał głową z uznaniem w stronę czarownicy. Janel przyglądał się jej przez chwilę, a potem ujrzałam w jego oczach coś na kształt szacunku i pewnego rodzaju uwielbienia. Mimo powagi sytuacji, z trudem powstrzymałam się od śmiechu. Sky była wyraźnie zadowolona z siebie i widocznie myślała o tym samym co ja, bo patrzyła się w oczy Janela, który odwzajemnił jej spojrzenie.
  Szkoda, że nie umiałam czytać w myślach. Byłaby niezła frajda. 
- Okej- powiedziałam, przerywając te ,, czułe spojrzenia'' gołąbeczków- Spytałabym się, gdzie jest Magnus, ale pewnie robi coś ważnego. Przejdę więc do sedna. Jak myślicie, czego mogli chcieć? 
- Może po prostu przyciągnęła ich wasza krew- podsunął Jan- Wyczuwają krew, a nie to, czy Łowca nadal jest w Clave czy nie.
- To bez sensu- powiedział tata- Nawet gdyby tak, zaatakowaliby również ciebie. W końcu jesteś Nefilim.
- Może chcieli zebrać o nas informacje, bo coś się szykuje?- wtrąciła Sky- Nigdy nic nie wiadomo, a teraz w Podziemiach panuje atmosfera.
- Gdyby chcieli zebrać informacje, nie atakowaliby nas i nie...- urwałam, bo nagle mnie olśniło.
  To prawda. W Podziemiu było gorąco, bo niedługo jest planowane powstanie, a wielu bało się niepowodzenia. Wbrew pozorom wszyscy chronili swoją skórę. Atakowanie byłych łowców po nic, jest bez sensu i nic nie daje, bo Clave się nami nie interesuje, ale zdobycie czegoś z nas, da im wiele. Bardzo wiele. Da im niszczycielską moc.
  Matko. Zaczynam się czuć jak Meredith Sulez z ,, Pamiętniki wampirów''.
- Oni chcieli naszej krwi-powiedziałam beznamiętnym tonem, pochylając się nad stołem. Byłam silną dziewczyną, ale na samą myśl ogarnęły mnie mdłości.- Źli czarownicy, działający na własną rękę, chcą uzyskać niszczycielską moc. Mogą ją wykorzystać poprzez różne rytuały. Do tego potrzebna jest jednak krew aniołów albo samych upadłych aniołów, ale tych co zostali wypędzeni niedawno z nieba. Ich krew wtedy ma w sobie coś diabolicznego, gorszego od waszej. Ciężko ją zdobyć, bo upadli niechętnie się nią częstują. Skoro więc żaden anioł nie upadł...
- Została im krew Nefilim- dokończyła za mnie Sky.- A skoro byli członkowie nie są chronieni, to łatwo można zdobyć tą krew. Wysłanie demonów, to była zmyłka, abyśmy pomyśleli, że chcą wszystkich wykończyć w zemście. Wtedy nie podejrzewalibyśmy jakiegoś czarownika o nasłanie demonów...
- I mogliby w spokoju rozpocząć rytuały, bez zwracania na siebie niepotrzebnej uwagi. Wszyscy są tak zajęci powstaniem, że nie patrzą na to, co robią ci, którzy chcą działać na własną rękę. Niezły ruch, pytanie tylko: kto to wymyślił?- spojrzałam we wszystkim w oczy, aby upewnić się czy mnie słuchają- Trzeba się dowiedzieć kogo to sprawka. Jeżeli ta fala się znowu powtórzy, wielu prawdopodobnie nie będzie miało tyle szczęścia, co teraz. Trzeba...- urwałam, gdy moja komórka, leżąca na stoliku, zaczęła natarczywie wibrować. 
  Na wyświetlaczu pokazało się: Endless.
  Spojrzałam zdziwiona na telefon. Co ona mogła chcieć? Bez słowa odebrałam połączenie, po drugim sygnale. Zwykle mogła przesyłać swoje myśli do mnie i do Sky. Coś musiało się stać.
- Halo?
- Do diabła!- syknęła i po chwili rozległ się głuchy huk. Spojrzałam zdziwiona na telefon. Zbyt dobrze znałam ten dźwięk. Walka. - Macie natychmiast przyjechać pod Dumort! Demony atakują ze wszystkich stron! Ja... Simon!- wrzasnęła, a w jej głosie wyczułam, że ledwo powstrzymuje się od płaczu- Przyjedźcie, ale to ju...
  Koniec. Przerwało połączenie.
  Wszyscy widocznie usłyszeli naszą rozmowę. Janel zerwał się z krzesła i pobiegł do drzwi, zapewne w kierunku samochodu, ciągnąc za sobą Sky. Nawet nie zauważyłam, że tata wyszedł przed chwilą  z kuchni i po minucie pojawił się z workiem, w którym musiała być broń, bo co innego? Pochwyciłam swój sztylet ze stołu i wybiegliśmy z domu, w kierunku samochodu.



  Wiem, rozdział mi nie wyszedł. Nie miałam w ogóle pomysłu, więc przepraszam, jeżeli zawiodłam. 

7 komentarzy:

  1. Ale drama ! hmm co mogę więcej napisać ? Świetny rozdział i czekam na następny !! ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. "Nie chodzi o mnie - (...) - Nigdy nie miałem z nimi problemów z nimi" - trochę dziwne...

    OdpowiedzUsuń
  3. "Historia mówi o dziewczynie, Liar Carolls. Ojciec Liar ją zostawił. Dziewczyna mimo to wiedzie zwykłe życie ze swoją matką. Niewiele wie o przeszłości rodziców (...). Do czasu...
    Pewnego wieczoru matka znika. I nie tylko ona. Cały dom zostaje opróżniony z jej przedmiotów. Nawet dla nastolatki jest to niezwykłe. Liar musi kłamać, by ukryć prawdę o tajemniczej kobiecie,jej "mamie", która często znika z domu i pojawia się jak gdyby nigdy nic. Jednak Sara ( matka ) nie wraca. Za to..."
    Ciekawi Cię historia Liar? Zapraszam na http://lost-amid-lies.blogspot.com/

    Przepraszam za SPAM, ale blog nowy i go " Rozsławiam".
    Super post!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne opowiadanie! Nie czytałam "Miasta Kości" ale polubiłam Twój blog. :3 Jak to Ci "nie wyszedł"?! Jest super!
    Wow...Końcówka mną wstrząsnęła. Mam nadzieję, że sobie poradzą. :)
    Czekam na kolejny!



    W wolnej chwili zapraszam na: http://oczami-scarlett.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Can you tell us more about this? I'd care to find out some additional information.

    My web page ... tusze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. About the blog? Must you tell, why you want get a information of my blog?

      Usuń

Lepiej tego nie rób!tluczone_szklo.ogg

Obserwatorzy